Du är inte inloggad.

Artikel

Hur du ska utvärdera programvaran för CRM demo innan du köper

En CRM demo kommer att förse dig som verksamhetschef med kunskap om en viss CRM-lösning. Demon introducerar dig till programvarans funktioner och egenskaper. Demon visar dig hur du enkelt kan marknadsföra och hantera ditt företag med hjälp av just den CRM-lösningen. Du får själv uppleva hur lätt eller svårt det är att använda programvaran. Du får också veta om det kommer att bli lätt för dina anställda att lära sig systemet. Du kan sedan bedöma om programmet är rätt för dina behov och om det kommer att ge de resultat som du hoppats på.

Det är meningen att dina anställda inom försäljning ska möta din organisations försäljningsmål oavsett vad som händer. En bra CRM-lösning kommer att se till att de gör detta enkelt, effektivt och ändamålsenligt. Det innebär att det är nödvändigt att använda en CRM demo så att du och dina anställda kan avgöra vilken CRM-lösning som är bäst för dig. Om du vill att ditt säljteam ska hantera kunddata och kunder på ett effektivt sätt och i slutändan öka försäljningen, måste du köpa den bästa CRM-lösningen som finns på marknaden.

När du utvärderar en demo för att kunna ta ett beslut om en CRM-lösning för din organisation, ska du titta efter användbara funktioner och inte bara funktioner som inte tillför något verkligt värde. Det finns så många CRM-lösningar där ute som i ett försök att locka kunder lägger ut olika klockor och visselpipor som inte gör något för att förbättra användarupplevelsen eller för att hjälpa ditt företag. Det är funktioner som kan tyckas vara intressanta eller häftiga men som inte har någon verklig användningsfunktion.

Det finns däremot några funktioner i CRM-lösningar som är mycket användbara för alla organisationer. Det är dessa funktioner som du behöver titta efter när du utvärderar en CRM demo. De är funktioner som kommer att påverka ditt företag och ta det till en annan nivå när det gäller CRM. När du utvärderar en demo är en enkel användning av programvaran det första som du ska titta efter. Det är ingen mening att investera i en CRM-programvara som dina anställda har svårt för att använda. Detta för med sig att de aldrig kommer att anpassa sig till den. Tänk att behöva använda ett krångligt program varje dag, det minskar motivationen för jobbet.

En annan viktig funktion att hålla utkik efter när man utvärderar en CRM demo är fjärråtkomst. Du vill investera i en CRM-lösning som du kan använda även när du är borta från kontoret. Att begränsa sig till en CRM-programvara som bara fungerar när du är på kontoret är inte en smart idé, eftersom det kommer att påverka produktiviteten. En CRM-lösning som kan nås och användas på distans gör att du kan skriva in och uppdatera kundernas data var som helst. Programvaran måste också arbeta lika perfekt på distans som den gör när du använder den på kontoret.

Möjligheten att få tillgång till din CRM-programvara med din mobiltelefon är nära relaterat med fjärråtkomst. Detta innebär stora fördelar för din organisation eftersom dina anställda som är ute på fältet kan komma åt kundernas data enkelt från en mobiltelefon var de än befinner sig. Se därför till att den har fjärråtkomst när du utvärderar CRM-demoprogramvaran.






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Så får du besökarna att känna sig trygga på din hemsida
Löneoutsourcing gör att personalen alltid får rätt lön
Jämför snabblån
Håll koll på lönehistoriken med ett personalsystem
Gratislån, finns det?