Du är inte inloggad.

Artikel

E-postmarknadsföring - en kraftfull kanal

E-postmarknadsföring är en självklar del i ett företags strävan att marknadsföra sitt varumärke och sina produkter. Det kan dock vara bra att veta att det enligt lagen inte är tillåtet att skicka e-postmarknadsföring till privatpersoner, eller företag, som inte uttryckligen har gått med på att ta emot e-postmarknadsföring. Det är också värt att ta i beaktande att om man ändå skulle göra så, bryter man inte bara mot lagen, man riskerar också, med största sannolikhet, att försvaga sitt varumärke eftersom man ansluter till den enorma mängd kvalitetslös spam som dagligen översvämmar inkorgar världen över. Så tänk efter innan du sätter igång och göra massutskick och e-postmarknadsföring. Vad är syftet med e-postmarknadsföringen? Vad är det som ska kommuniceras? Är det rätt personer som är mottagare av e-postmarknadsföringen?

Det sista är en mycket viktig aspekt att ta med. Försök att rikta din e-postmarknadsföring så precist som möjligt. Som företagare bär man känna till så mycket som möjligt om sina kunder. Att det inte innebär någon kostnad att använda e-postmarknadsföring innebär inte att man bör skicka allt till alla. Ingen vill ha spam. Och inget seriöst företag vill bli förknippat med spam. Se därför också alltid till att din e-postmarknadsföring har en länk, till exempel längst ner på sidan, där man kan klicka för att avbeställa brevet och fler utskick. Och se till att denna länk fungerar, och att det är enkelt att ta bort sig själv från e-postmarknadsföring. Få saker upplevs så irriterande som att få ta emot reklam från ett företag, som man visserligen har varit kund hos, men som fortsätter att bombadera en med erbjudanden utan att man lämnas möjlighet att avbeställa informationen.






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Hitta din bästa spelmaskin på bästa casino på nätet
Toner – ett pulver för din laserskrivare
Hur du kontrollerar att ditt domännamn ger ditt företag ett försprång
Att bli affiliate och tjäna pengar på nätet!
Vilken typ av teknisk support kan ett företag förvänta sig av ett webbhotell?