Du är inte inloggad.

Artikel

Att gå ner i vikt på en vecka

Gå ner i vikt på en veckaHur är det möjligt att gå ner i vikt på en vecka? Det handlar allt om att göra små uppoffringar kombinerat med specifika tekniker. Och istället för att ge dig något som ska verka passa alla så förstår vi att du troligen kommer att hålla dig till en plan där du själv har bestämt vad du vill äta och vad du vill träna så det passar din livsstil.

Om du letar efter ett enkelt sätt att gå ner i vikt på så kan du följa följande länk för mer information.

Välj så många närings- och fitness-experters tips som du kan och baka in dem i ditt schema sju dagar i rad. Om du känner dig extra ambitiös så kan du inkludera några till. ju fler du väljer, desto mer vikt kommer du att tappa. Om du börjar redan nu så kommer du inom sju dagar att kunna se (och känna dig) mycket smalare ut.

Drick enbart vatten

En sport- eller energidryck, fruktsmoothie eller lättöl  — varje portion innehåller runt 100 kalorier. Dessa drycker tillfredsställer dig dock inte på samma sätt som andra livsmedel med 100 kalorier gör så de är rent slöseri. Andra drycker kan innehålla mycket natrium och kolhydrater vilket lurar din kropp att behålla mer vatten och tröttar ut dig.

Vatten, å andra sidan, innehåller noll kalorier och kolhydrater och i princip inget natrium vilket gör det till den perfekta drycken att gå ner i vikt på en vecka. Dessutom, konstigt nog, så hjälper det faktiskt till att få bukt med vattenöverskott och sparka igång din metabolism igen. Om du ändå måste ha något till det så lägg till lite citron eller något mintlöv.

Skippa vitt bröd och vit pasta

Hoppa över alla vita spannmålsprodukter, inklusive vitt ris, spaghetti, smörgåsar så kommer du omedelbart att tappa vikt eftersom dessa enkla kolhydrater orsakar uppblåsthet, särskilt runt magen. Enkla kolhydrater förstör din vikt eftersom de tas upp väldigt fort vilket gör dig hungrigare fortare igen och ökar risken för att du äter ännu mer igen på en gång.

Drick kaffe en timme innan träningen

Det finns ett undantag till vatten: precis som en kopp kaffe gör din morgon mer produktiv så gör en kopp kaffe innan träning med lite mjölk (runt 11 kalorier) eller svart (bara 5 kalorier) din träning effektivare så att du bränner fler kalorier utan att du ens märker av det hela när du börjar sätta igång med träningen.

Ät lax till lunch

Lax är fullproppat med näringsämnen som ger muskelmassa och din hud en hälsosam glöd. Vissa näringsexperter påstår att bara äta en portion (oavsett hur du tillagade den) kan omedelbart få ditt ansikte att se mer konturaktig ut. Detta är ett enkelt sätt att gå ner i vikt på en vecka.

Stå rakt upp

Om du håller din rygg rakt och dina axlar vilandes bakåt samtidigt som du drar in magen så får du en bättre ryggrad och en smalare mer vertikal mittendel på din kropp.






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Råd vid köp av solglasögon
Varför ska jag ha en personlig tränare?
3 tips för ökad förbränning
Klippan yllefabrik - Kläppi
4 fördelar med kreatin som kosttillskott