Du är inte inloggad.

Artikel

4 saker du och dina anställda kan göra för att bättra på effektiviteten

 

 

Så, hur kan ledare och chefer tillsammans med deras anställda bättra på effektiviteten? Här är 4 saker du kan göra för att öka de anställdas effektivitet på kontoret:
 

1. Var inte rädd för att delegera

Även om detta tips kan tyckas vara det mest uppenbara, är det ofta det svåraste tipset att omsätta i praktiken. Säg att du äger ett företag sedan långt tillbaka, då vill du ofta ha full kontroll på vad som händer. Även om det inte är fel med att prioritera kvalitet (det är vad som gör en verksamhet framgångsrik, trots allt), kan din egen kontroll över varje liten detalj snarare än att delegera, slösa bort väldigt dyrbar tid.
 
Du kan använda Trysmartplan.com/sv/ eller ge ansvar till kvalificerade medarbetare, och lita på att de kommer att utföra uppgifterna väl. Detta ger dina medarbetare möjlighet att skaffa sig färdigheter och erfarenhet av ledarskap som i slutändan kommer att gynna ditt företag. Du har anställt dem av en anledning, ge dem nu en chans att bevisa att du rätt.
 

2. Rätt uppdrag till rätt kompetens

 
Att känna dina medarbetares kompetens och beteendestilar är viktigt för att maximera effektiviteten. Till exempel är en utåtriktad, kreativ, out-of-the-box tänkare förmodligen en bra person för att presentera idéer till kunder. Däremot kan samma person få det kämpigt om de får en mer regel intensiv, detalj-orienterad uppgift.
 
Att be dina medarbetare att vara bra på allt är inte effektivt, i stället innan du ger en anställd ett uppdrag, fråga dig själv: är detta den personen som är bäst lämpad att utföra denna uppgift? Om inte, hitta någon annan vars kompetens och stil passar dina behov.
 

3. Kommunicera effektivt

 
Varje chef vet att kommunikation är nyckeln till en produktiv arbetskraft. Tekniken har gett oss möjlighet att kontakta varandra med blotta klicka på en knapp (eller ska vi säga, knacka på en pekskärm) -Detta innebär naturligtvis att nuvarande kommunikationsmetoder är så effektiva som möjligt, eller hur? Inte nödvändigtvis. Enligt en McKinsey studie, visade det sig att e-post kan ta upp nästan 28% av den anställdes tid. I själva verket visade det sig att e-post vara den näst mest tidskrävande aktiviteten för en arbetstagare (efter sina jobbspecifika uppgifter).
 
I stället för att enbart förlita sig på e-post, prova sociala nätverksverktyg (såsom Slack) avsedda för ännu snabbare kommunikation. Du kan också uppmuntra dina anställda att ibland anta en mer föråldrad form av kontakt ... röst till röst kommunikation. Att ha ett snabbt möte eller telefonsamtal kan lösa en fråga som kan ha tagit timmar fram och tillbaka med e-postmeddelanden.
 

4. Ha tydliga mål och håll fokus

 
Du kan inte förvänta dig att dina anställda ska vara effektiva om de inte har ett fokuserat mål att sträva efter. Om ett mål inte är klart definierad och inte uppnås, kommer de anställda att vara mindre produktiva. Så försök att se till att de anställdas uppdrag är så tydliga som möjligt. Låt dem veta exakt vad du förväntar dig av dem, och berätta för dem särskilt vilken inverkan detta uppdrag kommer att ha.
 
Ett sätt att göra detta är att se till att dina mål är "SMARTA" - specifika, mätbara, uppnåeliga, realistiska och i rätt tid. Innan du tilldelar en av dina anställd en uppgift, fråga dig själv om det passar var och en av dessa krav. Om inte, fråga dig själv hur uppgiften kan finjusteras för att hjälpa dina anställda att vara fokuserade och effektiva.






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Konsten att veta vad som sker efter det att man är död
Dykning är rätt häftigt egentligen
Främsta fördelarna med att använda hopfällbara förvaringsboxar som huvudsaklig förpackningslösning
Garanterat bra köp
Familjerätt och vårdnadstvister