Du är inte inloggad.

Artikel

Tips för att öka din viktminskning

Det viktigaste att tänka på när du vill uppnå en stabil hållbar viktminskning är först av allt kalorimängden och därefter mängden protein som du äter.  Du kan dessutom öka din viktminskning effektivt genom att kombinera hälsosam kost med motion med ett naturligt kosttilskott för effektiv viktminskning och fettförbränning. Här är några tips som du kan dra  nytta av i din kamp att nå din drömvikt.

 

Ät kolhydrater av hög kvalitet. För att förlora vikt spelar det ingen större roll vilken typ av kolhydrater du äter så länge som ditt kaloriintag är inom den gräns som det behöver vara. Du kan däremot maximera hur länge du håller dig mätt genom att äta livsmedel med ett lägre glykemiskt index. Satsa på att äta näringsrika, obearbetade livsmedel som frukter, grönsaker, havre, sötpotatis och brunt ris är för att hålla aptiten under kontroll. Dessa livsmedel är mer effektiva än bearbetade livsmedel som vitt bröd, vitt ris, spannmål, snacks och andra produkter som innehåller vitt mjöl. Du bör också äta livsmedel som innehåller starka kryddor för att öka förbränningen. Om du inte gillar kryddig mat eller röd chilli kan du prova ett kosttillskott så som Capsi Extreme med cayenne och chilli som effektivt kan få igång din viktminsking. Detta kommer att hjälpa till med att öka din viktminskning, underhålla muskler samt din allmänna hälsa. Den bästa källan till omega-3 är tillskott  med ren fiskolja.

 

Det  som verkligen betyder något för viktminskning är bara äta rätt mängd kalorier och näringsämnen  så som protein, fett och kolhydrater. När och hur du äter dessa gör ingen skillnad alls i längden. Drick mycket vatten då det vanligaste sättet till att snabbt gå upp i vikt är genom att dricka dina kalorier. Därför ska man undvika läsk, juice, sportdrycker och begränsa alkohol till en viss grad. Ett tillskott så som Garcinia Cambogia Pure för ökad fettförbränning, kan effektivt hjälpa dig på traven och maximera dina resultat in kombination med rätt diet och motion. 

 

Det är också viktigt att få tillräckligt med sömn. Forskning visar att en brist på sömn negativt påverkar de hormoner som styr hunger. Om du inte sover tillräckligt kommer du att bli hungrig och din lust att småäta kan öka. Försök att få så mycket sömn som möjligt. Viktminskning går inte så snabbt som vi alla önskar att det kunde, och kräver ofta betydande mängder ansträngning och viljestyrka.  






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Träningstips för att bli av med celluliter
Att Göra Sin Egen Tandblekning Hemma är Enkelt och Säkert
Bubbelbadkar - Bubbelmatta Montiss Spa
Hur man gör saftigt lågkolhydratsbröd
7 fantastiska fördelar med gröna kaffebönor