Du är inte inloggad.

Artikel

Bli av vätskeansamling naturligt

Det finns flera metoder för dig som vill bli av med vätskeansamling naturligt.

 

Kryddan gurkmeja, en ingrediens i curry, har antiinflammatoriska egenskaper och kan hämma vätskeansamling, enligt tusentals användare i Kina. Använda den fritt i din matlagning för att uppleva dess effektivt vätskedrivande egenskaper.

 

Persilja är ett traditionellt botemedel för vätskeansamling. Persilja har visat sig fungera som en svag diuretikum. För att göra persiljete så bör du tillsätta 2 tsk torkad persilja till en kopp kokande vatten och låta dra under 10 minuter. Du kan dricka upp till 3 koppar persiljete om dagen för att lindra vätskeansamling.

 

 Minska vätskeansamlingar i benen

 

Ta regelbunden motion för att lindra svullnad i benen. Detta är en vanlig följd av vätskeansamling. Eftersom tyngdkraften drar vatten nedåt så kan det hända att dina underben och vrister svullnar upp, särskilt i slutet av dagen. Försök att minst 20 till 30 minuters promenader, jogging, cykling eller andra typer av ben rörande motion under de flesta dagarna i veckan.

 

Ett annat sätt att minska svullnad i benen är att dra på sig ett par stöd strumpbyxor direkt på morgonen. Strumpbyxor passa väl på benen och minimera svullnad.

 

För att hjälpa kroppen att göra sig av med vätska från dina underben kan du göra en mjuk självmassage. Börja med att sitta på golvet med böjda knän. Tag tag strax under knäet med fingrarna på vaden och tummen placeras längs skenbenet. Flytta händerna långsamt mot fotleden medan ett lätt tryck med tummarna. Därefter placerar du båda tummarna på insidan av fotleden och för tillbaka handen upp mot knäet. Slutligen lindar du händerna runt vaden och utföra en försiktig massage ner benet. Upprepa detta på det andra benet. Hjälper inte detta eller har du inte tid att följa dessa steg kan du prova effektiva vätskedrivande kapslar från Retenix.

 

Om du har svullna underben och fötter när du kommer hem från jobbet, ligg ner på en soffa och lägg upp fötterna så att dina ben är högre än nivån på din hjärta. Överflödig vätska som lagras i benen kommer att arbeta sig tillbaka in i blodomloppet, resa till njurarna och passera från kroppen i urinen. Håll upp fötterna till en timme eller två per dag om möjligt.






Artiklar skrivna i samma kategori som denna

Blir man mätt av måltidsersättning?
Tips när du ska köpa madrass
Går det att bli av med allt kroppshår mer laser?
Iphone som träningsredskap för löpare
Räkna kalorier och gå ner i vikt